Vilnius Jazz festivalio stilistiką bene ryškiausiai Lietuvoje įkūnija Juozas Milašius, aktyviai dalyvavęs šiame renginyje ir ištikimiems Vilnius Jazz klausytojams suteikęs progą taip sekti jo evoliuciją. Gitaristas, kompozitorius ir įvairių performansų autorius, Lietuvos džiazo scenos enfant terrible. Turbūt nė vienas Lietuvos džiazo muzikantas savo kūryba nekėlė tiek aistringų diskusijų kaip eksperimentatorius ir konceptualistas Juozas Milašius. Džiazo scenoje pasirodęs 1986, jis pagarsėjo kaip bekompromisiškiausias Lietuvos džiazmenas; savo muzikoje išbandęs ir totalųjį free, ir triukšmo galimybes, ir alternatyvius garso išgavimo būdus, provokuodamas tiek beatodairiškas simpatijas, tiek kategorišką opoziciją. Gitaros pavergtas, šio instrumento galimybes Juozas Milašius tyrinėjo grodamas solo ir eksperimentuodamas įvairiuose projektuose (taip pat ir sceniniuose) su improvizacinės bei elektroninės muzikos kūrėjais ir garso menininkais; meilę savo instrumentui jis deklaravo, suburdamas gitarų ansamblius Gitarmanija, Auksinės gitaros. Savo instrumentarijų papildęs ir kompiuteriais, pastaruoju metu Milašius daugiausia muzikuoja solo, kartais pasirodo su eksperimentinės elektroninės muzikos kūrėjais, tarp kurių Darius Čiuta, Japonijos minimalistinės ir industrinės elektroninės muzikos kūrėjas Kouhei Matsunaga. Gitaristas muzikavo su Petru Vyšniausku, Vladimiru Čekasinu, Vytautu Labučiu, Vladimiru Tarasovu, Tomu Kutavičiumi, Daliumi Naujokaičiu, Skirmantu Sasnausku, o taip pat tarptautinėse sudėtyse su Jim Meneses, Martin Schutz, Hans Koch, Fredy Studer, Sainkho Namchilak, Ned Rothenberg, Lindsay Cooper, Jimmy Owens, Jonas Mekas, Dror Feiler, Luc Houtkamp, Saadet Turkoz;. dalyvavo performansuose, komponuoja kinui ir teatrui. Šių metų Vilnius Jazz Juozui Milašiui devintas, aštuoniuose festivaliuose jį girdėjome dvylikoje projektų. Pastarasis – 2003 skambėjęs Milašius Power Trio pribloškė galinga, iki šiol atminty aidinčia garsų lavina. Šį sykį savo projektą pavadinęs LĖTAI ar SLOW ar SSLOWW (kas turėtų reikšti ypatingai lėtai), pats autorius, tvirtinantis, kad “garsinių eksperimentų fronte aktyviai gyvena jau visą amžinybę”, teigia, jog “šiuo metu jį yra užvaldžiusi SLOW sąvoka garso formavime. Kadangi jis save yra atradęs per triukšmo kultūrą, pirminė SLOW garso formavimo metu kartais virsta BLOODY SLOW. Stabdomas laikas garse, virpesio bangų konfliktas, mutuojantis susitikimas”. Ir pateikia festivalinio projekto koncepciją: LĖTAI Antiforma © Jūratė Kučinskaitė
|
|
© 1988-2023 Vilnius Jazz Festival. E-mail: office@vilniusjazz.lt Phone +37069885025 |